יום שבת, 16 במרץ 2013

שקדי מרק של אסם


שקדי מרק של אסם

מהם הרכיבים של שקדי מרק של אסם

אריזה של שקדי המרק של אוסם
אריזה של שקדי המרק של אסם
הרכיבים של שקדי המרק של אוסם
הרכיבים של שקדי המרק של אסם

 רכיבים של שקדי מרק אסם:


מלח:

מלח הבישול הוא מוצק גבישי המורכב מאניונים של כלור וקטיונים של נתרן המסודרים בסריג יוני: אריזה קובית צפופה (cubic close packed - ccp) - כל יון מוקף ב-6 יונים במטען מנוגד (קואורדינציה אוקטאדרית)
מקור: ויקיפדיה
לחזרה למעלה

קמח חיטה (מכיל גלוטן)

 קמח חיטה נוצר מגרגרי חיטה טחונים.
 ישנם קמחי חיטה לבנים וקמחי חיטה כהים.קמח החיטה הלבן משמש ללחמים, פיתות ולחמניות. קמח החיטה הכהה משמש לאפיית הלחם האחיד.
כמו כן, קמח החיטה מכיל גלוטן ולכן חולי הצליאק נמנעים מלאכול מוצרים המכילים אותו.
מקור : foodsdictionary.co.il
לחזרה למעלה

גלוטן

גלוטן הינו חלבון מהצומח המצוי בדגנים (חיטה, שעורה, שיבולת שועל, שיפון וכו').
רגישות לגלוטן מובילה ל"מחלת הצליאק" – מחלה המתבטאת בתקיפת המערכת החיסונית על המעי הדק וגורמת לכך שלא ניתן לאכול מוצרים ומאכלים עם גלוטן כדוגמת לחם עשוי קמח חיטה, דבר המקשה מאוד מבחינה תזונתית על החולים במחלה זו, כיוון שיצרני המזון כותבים על מוצריהם בדרך כלל "עשוי להכיל גלוטן", על מנת שלא יסכנו את החולים במקרה.תחליפי הקמח הרגיל, המכיל בתוכו גלוטן, יכולים להיות קמחים כדוגמת קמח תפוחי אדמה, קמח תירס, קמח חומוס, קמח סויה, קמח אורז וקורנפלור.כמו כן, ישנם יצרני מזון רבים המייצרים מאכלים מיוחדים ללא גלוטן, עבור האוכלוסייה החולה במחלת הצליאק.

שמנים מהצומח

שמנים צמחיים הינם נוזלים שאינם מסיסים במים, המופקים מן הצומח.השמנים הצמחיים משמשים בעיקר לטיגון, תיבול, בישול ומאכל.דוגמאות לשמנים הצמחיים הפופולריים: שמן סויה, שמן קנולה, שמן זית, שמן חמניות, שמן שומשום ושמן תירס.
לחזרה למעלה

תבלינים:

תבלין הוא חומר המוסף למזון לשם שיפור טעמו, בדרך כלל בכמויות קטנות יחסית לשאר מרכיבי המנה של המזון. התבלינים מיוצרים בדרך כלל מצמחי תבלין. התבלינים יכולים להיות מופקים מפרי, זרע, שורש או קליפה של צמח. צמחים המשמשים כתבלין בצורתם הטבעית קרויים עשבי תיבול. יש גם תבלינים המיוצרים באופן מלאכותי - אלה קרויים חומרי טעם וריח.
לחזרה למעלה

לעמוד הבית של אסם לחץ כאן. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה